International Law Made Simple

حقوق بین الملل به زبان ساده

International Law Made Simple

حقوق بین الملل به زبان ساده

ارائه دیدگاههای ایران درباره حقوق بشر امریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در نشست نهم UPR شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (بررسی گزارش وضع حقوق بشر در امریکا) دیدگاههایش را درباره حقوق بشر در این کشور بیان می کند.

رامین مهمانپرست در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورها که درباره وضع حقوق بشر در غرب و امریکا نگرانی دارند، دیدگاههایش را در این نشست ارائه می کند.

وی گفت: امریکا و دولتهای غربی در موضوع حقوق بشر سیاست فرار رو به جلو در پیش گرفته اند؛ آنها دیگران را متهم می کنند تا سرپوشی بر رفتارهای غیرقانونی و ناقض حقوق بشرشان در داخل کشورهایشان باشد.

مهمانپرست افزود: همه کشورهای مستقل و سازمانهای مردمی باید در مسئله نقض حقوق بشر در غرب و امریکا به طور جدی وارد صحنه شوند.

وی گفت: کشورهای مستقل و سازمانهای مردمی می توانند موارد نقض حقوق بشر در امریکا و خارج از امریکا به دست سردمداران امریکایی را به آنها گوشزد کنند تا به حقوق انسانها احترام بگذارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: یکی از جدی ترین موارد نقض حقوق بشر و بی احترامی به انسانها در داخل امریکا در جریان است.

مهمانپرست رفتار بد پلیس امریکا با شهروندانش، وضع بد زندانیان در این کشور، دسترسی نداشتن خانواده های زندانیان به نزدیکان دربندشان و پایمال شدن حقوق اقلیتها را ازجمله موارد نقض حقوق بشر در داخل امریکا دانست.

وی همچنین گفت: امریکا با حمایت از رژیم اشغالگر قدس، برپا کردن زندانهای مخوف ابوغریب و گوانتانامو، لشکرکشی به دیگر کشورها و بی احترامی به ادیان به بهانه آزادی بیان، بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر محسوب می شود.

مهمانپرست افزود: قرآن سوزی یکی از موارد عمده نقض حقوق بشر و بی احترامی به همه پیروان و ادیان الهی بود که با حمایت و سکوت دولتمردان امریکایی در این کشور رخ داد.

نشست نهم UPR چهاردم آبان 1389 (پنجم نوامبر 2010) در ژنو (مقر اروپایی سازمان ملل متحد) برگزار می شود.

به نقل از واحد مرکزی خبر 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد